پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

نمایش «ویتسک» به کارگردانی "مهسا رهسپار"، هنرمند جوان دشتستانی برای حضور و اجرا در هفدهمین جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان انتخاب شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا، این جشنواره امسال از ۹ تا ۱۷ مهرماه میزبان ۵۲ نمایش از ۱۷ کشور است که ایران نیز یکی از این کشورها است. نمایندگانی از کشورهای کره جنوبی، روسیه، بلژیک، انگلستان، اوکراین، ایران، گرجستان، آلمان، لوکزامبورگ، ارمنستان، برزیل، آمریکا، کرواسی، ایتالیا، سوئد، سوییس و لهستان در این رویداد حضور خواهند داشت.

گروه گلبانگ از دشتستان با نمایش «ویتسک» به کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد و مهسا رهسپار یکی از هفت گروه و نمایش های ایرانی است که در جشنواره شرکت خواهند داشت اما این بار نیز برخی مسائل و مصائب همیشه گریبان گیر فرهنگ و هنر باعث شده امید هنرمندان این دیار رو به ناامیدی برود.

vitsek ekhtetamie 1

این نمایش خاص و پرطرفدار و بازیگران و عوامل آن برای درخشش در عرصه جهانی آماده اند اما به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین اعتبار لازم بیم و امیدها با هم به ستیز نشسته اند. کارگردانان این نمایش مثل همیشه سعی دارند بر بی مهری ها و مشکلات چشم ببندند و برای موفقیت و رسیدن به هدفشان هزینه بدهند اما دیگر پرداخت هزینه ها در توانشان نیست.

مهسا رهسپار در این خصوص به ایسنا گفت: نمایش «ویتسک» تولید شده در گروه نمایشی گلبانگ دشتستان، پس از حضور موفق خود در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران و کسب عناوین مختلف، توانسته به هفدهمین فستیوال جهانی هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان راه پیدا کند.

کارگردان نمایش «ویتسک» ادامه داد: از اولین ساعات انتشار این خبر از سوی دبیرخانه این جشنواره در اواخر تیرماه، تلاش کردیم تا با مسئولان امر رایزنی کرده و در فضایی کاملا آرام و به دور از هیاهو درخواست کمک کنیم. موضوع را به شکل مستقیم و غیر مستقیم با برخی مسئولان استان و شهرستان و تعدادی از فعالان مدنی در میان گذاشتیم و از آنها خواستیم تا در صورت امکان مساعدت نموده و این امکان و امتیاز برای جوانان دشتستان در عرصه هنر فراهم گردد تا توانایی خود را در سطح جهانی و به نام دشتستان عزیز به معرض نمایش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: برآورد ما برای حضور گروه ۱۱ نفره مان در این فستیوال مبلغ ۳۷ میلیون تومان است. تاکنون مبلغ ۱۸ میلیون تومان به ما کمک شده که ۱۱ میلیون تومان پرداخت شده و مبلغ ۷ میلیون هم قول پرداخت داده شده، ولی بخش عمده هزینه های سفر باقی مانده و تامین آن از عهده گروه اجرایی خارج است.

vitsek ekhtetamie 1

رهسپار تصریح کرد: مطالبه و درخواست ما کمک و مساعدت در شرایطی است که شان و منزلت هنر و هنرمندان این شهر زیر سوال نرود و در کمال و احترام و آرامش این مهم صورت پذیرد. ضمن تشکر از کسانی که به ما کمک کردند، با توجه به عدم تامین اعتبار امکان برنامه ریزی برای سفر و انجام سایر امورات لازم میسر نیست و علی رغم میل باطنی ممکن است مجبور شویم از شرکت در این رویداد جهانی انصراف دهیم.

این بازیگر و کارگردان دشتستانی خاطرنشان کرد: مطمئنیم با توجه به توانایی و استعداد جوانان برومند این دیار مجددا این امکان برایشان فراهم خواهد گردید. اما این فرصت از دست خواهد رفت و چیز دیگری جای آن را نخواهد گرفت. بی شک تلاش کسانی که ما را حمایت کردند و آنهایی که حمایتی نکردند از یادمان نخواهد رفت. اگر گلایه یا انتقادی صورت گرفت، صرفا از سر دلسوزی بود و قصد توهین، تخریب و تضعیف هیچ شخص و نهادی را نداشتیم. امیدوارم در آینده در فضایی دوستانه از سایر گروه های هنری دشتستان حمایت لازم صورت بگیرد.

vitsek ekhtetamie 1

به گزارش ایسنا، نمایش «ویتسک» نوشته «گئورگ بوشنر»، به کارگردانی مهسا رهسپار پس از درخشش در جشنواره منطقه ای تئاتر دانشگاهی در کرمان و کسب جوایز متعدد و برگزیده شدن در این جشنواره و نیز حضور پر فروغ در جشنواره سراسری تئاتر دانشگاهی، برای شرکت در جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان برگزیده شده است.

خبرهای مرتبط:

تصاویر دیارجنوب از آخرین اجرای نمایش ویتسک در برازجان

 نمایش ویتسک در برازجان بروی صحنه رفت+تصاویراختصاصی

استان بوشهر

Template Design:Dima Group