شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

امام جمعه برازجان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اقامه اولین نماز جمعه استان در برازجان را مطرح کرد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب حجت الاسلام حسن مصلح در این نشست اظهار داشت: در دیدار با رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی،حضرت موضوعی را مطرح کردند که اصل نماز جمعه و اهمیت نماز جمعه آنگونه که شایسته است در جامعه مطرح نشده است و تکلیف بر این شد که بیشتر به معرفی و دستاوردها و جایگاه نماز جمعه بپردازیم .
وی در خصوص پیشینه و اهمیت نماز جمعه بیان داشت: نماز جمعه از نظر جایگاه و ارتباط دو سویه اش با مردم و نظام اسلامی نقش مهمی به عهده دارد و امام جمعه در آغاز دو خطبه دوبار برای مردم سخنرانی می کند که در سخنان خود بیان مسائل دین و دنیای جامعه اسلامی به آن توجه دارد و لازم است خطبه های نماز جمعه مورد توجه و استماع قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: نماز جمعه تنها نمازی است که واجب است به صورت جماعت خوانده شود و شایسته است که نماز گزاران برای شرکت در نماز جمعه بهترین لباس خود را بر تن کنند که نشانه شوق حضور در نماز جمعه است.
امام جمعه برازجان بیان داشت: نماز جمعه در نگاه امام (ره) بعد از چهارده معصوم یک مرجع بی نظیر بوده است و نماز جمعه را از برکات‌ انقلاب اسلامی دانسته اند و فرموده اند نماز جمعه در راس همه امورقرار دارد و از بزرگترین عنایات حق تعالی به جمهوری اسلامی ایران است، نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است باید هرچه باشکوهمندتر و پر محتواتر اقامه شود.
وی خاطر نشان کرد : شهرستان دشتستان به جهت آن فضای انقلابی و تحقق انقلاب و شعارهای انقلاب جزء پیشتازان نمازجمعه در سطح کشور برای تاسیس نماز جمعه بودند گروهی از انقلابیون و معتمدین شهر به تهران رفتند و درخواست تاسیس نماز جمعه نمودند و قبل از آن که نماز جمعه در بوشهر و سایر شهرستان ها اقامه شود شهرستان دشتستان اولین جایی بود که نماز جمعه در آن بنا و اقامه شد.
وی در این خصوص اضافه کرد: اولین نماز جمعه در سال ۶۰ توسط مرحوم غلامحسین رحیمی، دومین امام جمعه شیخ عباس رحیمی ، سومین امام جمعه حاج آقا سید امیر حسینی مهری، چهارمین امام جمعه صفرعلی احیا به مدت ۶ سال و از تاریخ تیر ماه ۸۶ تا کنون بنده حقیر به عنوان سنگربان این سنگر مقدس مشغول به خدمت هستم.
امام جمعه برازجان افزود: هم اکنون نماز جمعه برازجان ازجایگاه ویژه ای در سطح کشور و استان برخورد دار است به گونه ای که در سال ۹۶ به عنوان ستاد نماز جمعه برتر استانی معرفی شده است.
حجت الاسلام حسن مصلح در پایان کارکرد های نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین علمی مستند و گستره ی معارف اسلامی، تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، بیان عملکرد نظام جمهوری اسلامی، حمایت توام با انتقاد سازنده، بیان مشکلات مردم، تبیین توصیه ها و رهنمود های رهبر انقلاب اسلامی، تشریح حوادث و اتفاقات مهم منطقه و جهان اسلام، کانون وحدت بخش و وفاق آفرینی، فرصت تجدید عهدالله، خاستگاه نهضت خدمت رسانی و نیکوکاری اجتماعی، مظهر پیوند دین و دنیا، جلوه ی حضور همگانی و همیشگی مردم در صحنه دفاع عنوان کرد.

emam jb 1emam jb 1emam jb 1emam jb 1emam jb 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group