جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

ایرنا نوشت: وزیر خارجه سوریه با تاکید بر عمق روابط و همکاری راهبردی تهران و دمشق گفت سوریه از ابتکار صلح هرمز و همکاری منطقه‌ای برای امنیت ناوبری این تنگه راهبردی، پشتیبانی می‌کند.

"ولید المعلم" که برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سوریه با تاکید بر عمق روابط و همکاری راهبردی تهران و دمشق، از ابتکار صلح هرمز و همکاری منطقه‌ای برای امنیت ناوبری این تنگه راهبردی، پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: ما برادر و متحد هستیم. ایران از همان آغاز بحران سوریه، در کنار ما ایستاد. باید تاکید کنم که سوریه از این ابتکار ایران پشتیبانی می کند.

ابتکار صلح هرمز از سوی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد که هدف از آن همکاری میان کشورهای خلیج فارس و دریای عمان به منظور صلح و ثبات منطقه و امنیت دریایی در این منطقه است.
وزیر خارجه سوریه درباره کمیته قانون اساسی این کشور و سمت و سوی شکل گیری آن گفت: به باور ما، شکل گیری این کمیته دستاوردی بزرگ برای ملت سوریه است. در صورت پایان مداخله خارجی در امور داخلی سوریه، ما درباره عملکرد این کمیته خوش‌بین هستیم.

کمیته قانون اساسی سوریه زیر نظر سازمان ملل برای بازنگری در قانون اساسی این کشور تشکیل شده است.این کمیته متشکل از دولت قانونی سوریه، نمایندگان معارضان در گفت ‌وگوهای بین‌ سوری، کارشناسان سوری، جامعه مدنی، سران عشایر و زنان است.

وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه به عنوان ضامنان روند آستانه، موافقت خود را برای کمک به تشکیل نخستین جلسه کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو اعلام کرده اند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group