پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس، از آغاز جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت و درمان به دلیل بی‌توجهی به وضعیت بیمارستان‌ها و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و مرزی کشور خبر داد که هفته آینده تقدیم هیات رئیسه خواهد شد. 

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانهملت، ضمن اعلام خبر آغاز جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح جزییات بازدیدی که پنجشنبه (16 آبان ماه) از بیمارستان خاتم الانبیاء تایباد داشته است، گفت: یکی از نقاط ضعف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بی‌توجهی به بیمارستان‌ها و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مرزی و محروم است.
مدیر ضعیفی، شبکه بهداشت و درمان تایباد را اداره می‌کند
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما چندین جلسه در خصوص مشکلات بیمارستان تایباد با مسئولان حوزه سلامت داشته و دیداری هم با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتم و معاون درمان این وزارتخانه نیز بازدیدی از این بیمارستان داشت، اما به دنبال بازدید سرزده‌ای که به همراه فرماندار تایباد از بیمارستان خاتم‌ الانبیاء داشتم، مشخص شد که وضعیت وخیمی بر این مرکز حاکم است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیر ضعیفی برای اداره شبکه بهداشت و درمان تایباد انتخاب شده که پاسخگوی نیاز مردم نبوده و از قدرت لازم برای مدیریت این مجموعه برخوردار نیست، ضمن اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء به لحاظ بهداشتی، بهره‌مندی از امکانات و تامین نیروی پزشک از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار است.
استیضاح وزیر بهداشت برای رساندن صدای مردم مرزنشین به گوش رئیس جمهور است
وی تاکید کرد: بنده چون بارها با مسئولان حوزه سلامت در رابطه با مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان مناطق مرزی صحبت کرده و به آنها مهلت داده بودم، هفته آینده برای استیضاح دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا جمع‌آوری کرده و آن را تقدیم هیات رئیسه خواهم کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: محور این استیضاح بی‌توجهی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و مرزی، کمبود نیروی متخصص، استفاده از نیروی انسانی ناکارآمد و نحوه ضعیف پاسخگویی به مردم است.
رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این استیضاح به منظور حمایت از مردم مرزنشین کشور و رساندن صدای آنها به گوش رئیس جمهور و مسئولان مربوطه تنظیم شده تا بدانند بیمارستان‌های این مناطق از چه وضعیت وخیمی برخوردار هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group