جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

هفته ششم رقابتهای لیگ برتر با انجام ۸ بازی امروز برگزار می‌شود که در یکی از حساس ترین بازیهای این هفته، پرسپولیس و شهر خودرو در مشهد به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته ششم رقابتهای لیگ برتر امروز با ۸ بازی برگزار می شود که طی این بازیها شهر خودرو در خانه به مصاف پرسپولیس می رود، پیکان میزبان نفت مسجد سلیمان است، فولاد در بوشهر به مصاف شاهین می رود، تراکتور از پارس جنوبی میزبانی می کند، نساجی و ماشین سازی در قائمشهر با هم دیدار می کنند، سپاهان و ذوب آهن برگزار کننده دربی اصفهان هستند، صنعت نفت در آبادان میزبان سایپا است و در تهران استقلال و گل گهر با هم دیدار می کنند.
* شهر خودرو - پرسپولیس
تیم های رده سوم و چهارم جدول برگزار کننده اولین بازی از هفته ششم هستند و هر دو تیم برای پیروزی در این دیدار به میدان می آیند به این امید که سپاهان و تراکتور در اصفهان و تبریز امتیاز از دست بدهند.
این یک بازی شش امتیازی به حساب می آید که امتیازات کامل آن ممکن است تیم برنده را به صدر جدول بفرستد.
پرسپولیس در این بازی شجاع خلیل زاده و فرشاد احمدزاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و احتمال این که سید جلال حسینی بعد از ۴ بازی (۳ بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی) بار دیگر به ترکیب سرخ پوشان اضافه شود وجود دارد.
* پیکان - نفت مسجد سلیمان
پیکان یکی از تیم‌های پر فراز و نشیب این فصل مسابقات است که باید در خانه از تیمی پذیرایی کند که همه بازی هایش را با نتیجه مساوی به پایان رسانده.
پیکانی‌ها هرچقدر خط حمله پر قدرت و زهراگینی دارند، در خط دفاع آسیب پذیر نشان داده‌اند. نقطه مقابل این تیم نفت مسجد سلیمان است که هم کم گل می زند و سخت گل می خورد.
هر دو تیم ۵ امتیازی و در جدول رده بندی نیز در همسایگی یکدیگر قرار دارند.
* شاهین بوشهر - فولاد
شاهینی‌ها در همین اولین روزهای حضورشان در لیگ برتر چهره یک کاندیدای سقوط را پیدا کرده‌اند. این تیم با تنها یک امتیاز در پایین ترین رده جدول قرار دارد و فولاد ۶ با امتیاز در رده نهم ایستاده است.
شاگردان نکونام با تنها ۲ گل زده در کنار گل گهر ضعیف ترین خط حمله را دارند و خط دفاعی آنها نیز تنها ۲ گل دریافت کرده که این نشان از قدرت این تیم در امور دفاعی است.
شاهین نقطه مقابل فولاد در خط دفاعی است و با ۱۲ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را دارد. آنها ۴ بار گلزنی کرده‌اند. شاهینی‌ها در صورت شکست یا تساوی در همان انتهای جدول باقی می‌مانند و در صورت پیروزی این شانس را دارند که تا دو رده در جدول صعود کنند.
* تراکتور - پارس جنوبی
فراز کمالوند در هفته ششم باید با تیمش به شهری برود که آن را دوست دارد و مقابل تیمی بازی کند که سالها هدایت آن را بر عهد ه داشته است.
تراکتور یکی از دو تیمی است که تا پایان هفته پنجم دروازه‌اش باز نشده و با ۱۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.
باتوجه به دشواری بازی سپاهان در هفته پنجم، تراکتوری‌ها می توانند امیدوار به صعود به صدر جدول در صورت پیروزی بر پارس جنوبی باشند.
شاگردان دنیزلی تا هفته پنجم تمام بازیهای خانگی شان را با نتیجه یک بر صفر برده و تمام پیروزی‌های آنها با همین نتیجه بوده تا با اقتصادی ترین نتایج بالای جدول قرار داشته باشند.
* نساجی - ماشین سازی
تقابل رضا مهاجری با ماشین سازی هم می‌تواند جذابیت‌ها و حواشی خاص خودش را داشته باشد.
نساجی با ۱۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ و با ۱۰ گل خورده یکی از خطوط دفاعی آسیب پذیر را در اختیار دارد و معمولا بازیهای آنها پرگل است.
شاگردان مهاجری با ۸ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند و شاید قدری زود باشد برای صحبت کردن از نیم نگاه آنها به کسب سهمیه آسیایی.
ماشین سازان هم نتایج نسبتا خوبی در لیگ گرفته‌اند و برعکس نفت مسجد سلیمان، هرگز بازیهای آنها با نتیجه مساوی به پایان نرسیده است.
* سپاهان - ذوب آهن
دربی اصفهان را هم می‌توان یکی از حساس ترین بازیهای هفته دانست. سپاهان، صدرنشین لیگ برتر در این هفته باید از تیم سخت کوش و جوان همشهری‌اش پذیرایی کند. تیمی که به نظر می رسد روی غلتک افتاده و حالا به سختی به حریفانش امتیاز می‌دهد.-
هر دو تیم پیش از این بازی در دیدارهایی خارج از خانه در جام حذفی پیروز شده‌اند تا با روحیه‌ای مضاعف به این میدان بیایند.
سپاهان در صورت پیروزی در این بازی قطعا صدر جدول را حفظ خواهد کرد و در صورت از دست دادن امتیاز ممکن است صدر را به یکی از تیم‌های تراکتور، پرسپولیس یا شهر خودرو تحویل دهد.
ذوب آهن که با ۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد، این پتانسیل را دارد که در صورت پیروزی در این بازی تا رده‌های میانی جدول صعود کند.
* صنعت نفت - سایپا
صنعت و سایپا با ۸ و ۷ امتیاز در رده‌های ششم و هفتم قرار دارند تا یک بازی دیگر را بین دو همسایه جدولی شاهد باشیم.
هر دو تیم با دو سبک مختلف نتایج شبیه به هم و نسبتا خوبی گرفته‌اند. سایپایی‌ها در این فصل زیاد گل می‌زنند و زیاد هم گل می‌خورند. صنعت نفت برعکس حریفش کم گل می‌زند و کم هم گل می‌خورد و دو تیم با این شرایط امتیازات نسبتا خوبی به دست آورده‌اند.
* استقلال - گل گهر
استقلال که به تازگی اولین پیروزی فصلش (در جام حذفی) را به دست آورده، حالا به دنبال اولین پیروزی در لیگ برتر است.
آبی پوشان همچنین برگزار کننده اولین دیدار بدون تماشاگر این فصل هم هستند. آنها در غیاب سیاوش یزدانی و عارف غلامی که به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارند، هواداران خود را هم محروم می بینند.
استقلال و گل گهر با ۳ امتیاز در همسایگی هم در جدول حضور دارند و این بازی هم به نوعی یک بازی شش امتیازی برای دو تیم محسوب می شود. هرکدام از دو تیم در صورت پیروزی در این بازی امکان سه رده صعود در جدول را دارند.
برنامه بازیهای هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است:
جمعه ۱۲ مهر ۹۸
* شهر خودرو مشهد–پرسپولیس تهران؛ ساعت ۱۸:۱۵ورزشگاه امام رضا
داور: پیام حیدری کمک ها: محمدرضا منصوری – رحیم شاهین کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک – رضا مهدوی داور چهارم: فرهاد فرهادپور ناظر داوری: رسول فروغی
* پیکان تهران–نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۱۶ ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: بیژن حیدری کمک ها: سعید قاسمی – آرمان اسعدی کمک داوران اضافی: علی میرغفاری - سعید رحیمی مقدم داور چهارم: یوسف مغروری ناظر داوری: بهرام مهرپیما
* شاهین شهرداری بوشهر–فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۶ ورزشگاه شهید مهدوی
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – یعقوب حجتی کمک داوران اضافی: روح الله شریفی – کیوان علیمحمدی داور چهارم: میلاد قاسمی ناظر داوری: ایرج نظری
* تراکتورسازی تبریز–پارس جنوبی جم؛ ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه یادگار امام
داور: وحید کاظمی کمک ها: علی میرزابیگی – عسگر محمدی کمک داوران اضافی: مهدی سیدعلی – محمدرضا تارخ داور چهارم: امید افخمی ناظر داوری: محسن ترکی
* نساجی مازندران–ماشین سازی تبریز؛ ساعت ۱۷ ورزشگاه شهید وطنی
داور: محمدرضا اکبریان کمک ها: مهدی عالیقدر – محمد پور متقی کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان – سعاد وفاپیشه داور چهارم: حسین سلیمانی ناظر داوری:حسین نجاتی
* فولاد مبارکه سپاهان–ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۷:۰۵ ورزشگاه نقش جهان
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: حسن ظهیری – حسن یوسفی کمک داوران اضافی: علی بای – محمدباقر پورباقر داور چهارم: براتعلی مولوی ناظر داوری: علیرضا کهوری
* صنعت نفت آبادان–سایپا تهران؛ ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه تختی آبادان
داور: میثم حیدری کمک ها: علیرضا ایلدروم – ایوب غلامزاده کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – امیر سامان سلطانی داور چهارم: قهرمان نجفی ناظر داوری: حسین عسگری
* استقلال تهران–گل گهرسیرجان؛ ساعت ۱۶ ورزشگاه آزادی
داور: حسن اکرمی کمک ها: رضا سخندان – محمد راهی کمک داوران اضافی: علی صفایی – مرتضی منصوریان داور چهارم: علی اکبر عظیم پور ناظر داوری: اسماعیل صفیری

استان بوشهر

Template Design:Dima Group