پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: در تابستان امسال تور اپراتورهای مشهور کشور را با استان آشنا می‌کنیم و به دنبال این هستیم که استان را جزو شبکه گردشگری کشور در بحث تبلیغ هم قرار دهیم و این کار شدنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، مهرداد ستوده امروز در نشست شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه بی‌تردید رفع مشکلات جز با هم‌گرایی همه افراد و نهادها حاصل نمی‌شود اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که در بحث اشتغال و توسعه استان توانستیم به آن بپردازیم بحث گردشگری بود.

معاون عمرانی استانداری بوشهر افزود: پروژه توریستی بوشهر ۲۰۲۲ را با حضور وزیر کشور شروع کردیم که بتوانیم در یک دوره چهارساله هم‌زمان با افتتاحیه جام جهانی قطر گردشگری داخلی و خارجی استان را با مرکزیت دیر پیوند دهیم.

وی با اعلام اینکه امروز بحث گردشگری به یک گفتمان عمومی در استان تبدیل شده است، ادامه داد: افزایش ماندگاری گردشگران و بحث توزیع سفر در نقاط مختلف استان از اتفاقات خوبی است که در حوزه گردشگری رقم خورده است.

ستوده با تأکید بر اینکه ما روی اراضی ساحلی دیر حساسیت داریم،عنوان کرد : اعتقادمان این است که اگر قرار باشد صنعتی در ساحل ایجاد و شروع به فعالیت کند، حداقل زمین به آن تعلق گیرد و باید ما را قانع سازد که در بحث اشتغال و درآمد پایدار شهرستان می‌تواند موثر باشد.

وی دلیل اصلی مشکلات حوزه آب در استان بوشهر را ناشی از عدم پیش بینی و اقدام به موقع دانست و بیان داشت: ۹۰ درصد آب مصرفی بوشهر از استان‌های همسایه تأمین می‌شود و کم ابی در استان‌های همجوار و قطعی آب این مهم را به یادمان آورد که باید زودتر از این‌ها به فکر می‌افتادیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هجمه‌ها به دولت منصفانه نیست، گفت: قبل از این دولت دو مجوز ۱۰ هزار متر مکعبی برای آب شیرین کن در بوشهر و کنگان داشتیم که اقدامی هم نشده بود.

وی اضافه کرد: امروز بالای ۳۰ هزار متر مکعب آب در استان نمک‌زدایی و شیرین‌سازی می‌شود و بالای ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از طریق آب شیرین‌کن مجوز گرفته شده است، با این حال راه‌اندازی این تاسیسات با وجود تحریم‌ها و هزینه‌ها زمانبر است.

ستوده با اشاره به اینکه تا راه‌اندازی آب شیرین کن‌ها چندین راه حل مقطعی را تا آن زمان پیش گرفته‌ایم،خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در کمبود آب، مدیریت آب است که بخشی از آن به شبکه آب و بخشی هم به عدم الگوی صحیح مصرف ارتباط دارد و این مواردی است که ما تلاش می‌کنیم برطرف شود.

ستوده در ادامه با پذیرش وجود مشکلات راه و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان دیر اظهار داشت: بزرگراه بوشهرـ دیر اولین پروژه‌ای بود که در جلسه نهاد قبل از سفر رئیس جمهور به استان همه بر آن اتفاق نظر داشتند.

وی در ادامه خطاب به شوراها خاطرنشان کرد: در بحث تبصره سه انتظار ما از شوراها این است که با مدیران آب استان و شهرستان همکاری کنند و این مسئله کمک به مردم خواهد بود و تبلیغی برای کار شماست، لذا همراه با مدیران آب حرکت کنید.

ستوده با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه گردشگری برای شهرستان دیر تدارک دیده‌ایم، یادآور شد: توقع من از شهرداران این است که از الان به فکر باشند؛ در تابستان امسال تور اپراتورهای مشهور کشور را با استان آشنا می‌کنیم و به دنبال این هستیم که استان را جزو شبکه گردشگری کشور در بحث تبلیغ هم قرار دهیم و این کار شدنی است.

وی افزود: در دیری که ساحلی است و بهترین اقلیم و مردم را دارد می‌توان در حوزه گردشگری درآمد پایدار ایجاد کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group