جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

شهردار برازجان از احداث پارک ۱۵۵۰۰ مترمربعی در محله ۶۹ هکتاری خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، شهردار برازجان اظهار داشت: پارک ها، فضاهای سبز و دیگر فضاهای تفریحی را می‌توان یکی از زیرساخت های مهم توسعه‌ی شهری دانست که نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی و نشاط اجتماعی شهروندان ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: بدون شک وجود فضاهای تفریحی مناسب می‌تواند بسیاری از شاخصهای توسعه همچون گردشگری، اشتغال، امید به زندگی و... را ارتقا بخشیده، از یک سو بالا رفتن کیفیت زندگی را به همراه داشته و از دیگر سو بر کاهش آمار بزه‌ تاثیرگذار باشد، به همین دلیل است که بهبود کیفی وضعیت فضاهای تفریحی و سبز همواره بعنوان یکی از پارامترهای سنجش کارآمدی مدیریت شهری به شمار می‌رود.
محمدی بیان داشت: در شهر برازجان نیز طی دو سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ایم. از احداث فضای سبز و تفریحی در محله‌ی فرهنگ‌شهر گرفته تا فضای سبز مسکن مهر، حاشیه‌ی جاده‌ی سلامت، پارک ورودی شهر از محور بوشهر و موارد متعدد از این قبیل که بالغ بر ۳۵۰۰۰ مترمربع را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: از یک‌سو، اصلاح و بهسازی پارکهای سطح شهر و احداث آبنماها، نصب المان‌ها و دیگر مواردی که در مجموع سبب می‌شود چهره‌ی شهر برازجان، باطراوت‌تر از قبل دیده شود و شهروندان از زندگی در برازجان لذت بیشتری ببرند.

محمدی خاطر نشان کرد: اخیرا و در ادامه‌ی فعالیتهای عمرانی شهرداری برازجان، پروژه‌ی احداث یک پارک محله‌ای دیگر نیز وارد فاز اجرایی شده که می‌توان آن را بخشی از برنامه‌ی "توزیع متوازن امکانات شهری" دانست که از زمان آغاز فعالیت بنده به عنوان شهردار برازجان به جدیت توسط مدیریت شهری برازجان در حال انجام و پیگیری است.
وی اضافه کرد: در این پروژه که در محله‌ی ۶۹ هکتاری واقع در بخش شرقی شهر برازجان در حال اجراست، پارکی به مساحت ۱۵۵۰۰ مترمربع احداث خواهد گردید که پیش بینی می‌شود با احداث این پارک، بخشی از نیاز اهالی این منطقه به یک فضای تفریحی مطلوب مرتفع شود و نقش مثبتی در کاهش سفرهای درون‌شهری ساکنین این منطقه ایفا نماید.

محمدی اظهار داشت : در این پروژه فضایی به مساحت ۱۵۰ مترمربع به‌صورت ویژه جهت بازی کودکان در نظر گرفته شده و پیست اسکیت محله‌ای به طول ۲۰۰ متر نیز احداث خواهد گردید.

شهردار برازجان درخصوص سایر مشخصات این فضای تفریحی نیز گفت: در این طرح بالغ بر ۵۰۰۰ مترمربع کفسازی انجام شده و ۱۰۰۰ مترمربع نیز جهت پارکینگ حاشیه‌ی پارک تخصیص یافته است. همچنین در این پارک یک زمین والیبال به مساحت ۲۰۰ مترمربع احداث می‌شود و بالغ بر ۸۰۰۰ مترمربع فضای سبز نیز احداث خواهد شد.
بنابر گفته‌ی شهردار برازجان، خیابان ۱۲ متری به طول ۹۰ متر نیز در مجاورت این پارک احداث گردیده است. محمدحسن محمدی دژ خصوص برآورد ریالی هزینه‌ی احداث این پارک نیز گفت: طبق مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان شهرداری احداث این پارک حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت که امیدواریم با تامین اعتبار لازم بتوانیم روند اجرایی این پروژه را تسریع کنیم که در این زمینه لازم است از مساعدت و همراهی اعضای گرانقدر شورای اسلامی شهر که همواره یار و پشتیبان خدمتگزاران مردم در مجموعه‌ی مدیریت شهری بوده‌اند تشکر و قدردانی کنم.
وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد روند اجرای پروژه‌های عمرانی و زیباسازی شهرداری برازجان در سال ۹۸ نیز همچون سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است که این امر نویدبخش حرکت رو به رشد شهر برازجان به سمت توسعه‌ی متوازن مناطق مختلف شهری و بهبود وضعیت عمرانی شهر است.

شهردار برازجان در پایان خاطر نشان کرد: امید می‌رود با همراهی و همدلی خوبی که میان شهرداری و شورای شهر برازجان وجود دارد و رضایتمندی نسبی که در میان شهروندان برازجانی نسبت به مجموعه مدیریت شهری است، شاهد ادامه‌ی تغییرات مثبت در روند اجرایی پروژه‌های مدیریت شهری باشیم.

shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1shahrdar borazjan ehdase park 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group