سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

نشست خبری اعضای شورای قضایی استان بوشهر به مناسبت هفته قوه قضائیه روز یکشنبه در سالن اداره کل دادگستری استان برگزار شد .

به گزارش دیارجنوب، دادستان بوشهردر نشست خبری اعضای شورای قضایی استان بوشهربا تبریک هفته قوه قضاییه در خصوص پرونده سرقت نفت از شاه لوله شرکت پخش فرآورده های نفتی بوشهر اظهارداشت: پرونده این موضوع در شعبه دوم بازپرسی تشکیل شد و متهم نیز پس از شناسایی و احضار به دستگاه قضایی به جرم خود اقرار کرد.
وی در ادامه بیان داشت: کیفرخواست این پرونده صادر شده و در حال حاضر در دادگاه انقلاب در دست رسیدگی است.

nashast dadgostari 1


حسن پور در خصوص پرونده محکومیت مهدی قائدی بازیکن بوشهری استقلال تهران تصریح کرد: حکم این پرونده نیز مبنی بر یک سال حبس و پرداخت دیه و نیز آموزش 200 ساعت برای نونهالان و نوجوانان در مراکز آموزشی فوتبال صادر شده است.
دادستان بوشهر با بیان اینکه حبس مهدی قائدی به جزای نقدی تغییر یافت افزود: پس از اعتراض قائدی پرونده وی به دادگاه تجدید نظرارسال شد و در نوبت رسیدگی قرار دارد.
وی در ادامه به پرونده دختر فوت شده در حین عمل و جراحی بینی در بوشهر پرداخت و گفت: پرونده این موضوع در شعبه پنجم بازپرسی تشکیل شد و پس از آن نظریه پزشکی قانونی را نیز در این خصوص احراز کردیم.

nashast dadgostari 1


حسن پور گفت: در نظریه پزشکی قانونی، نظر به صراحت به عمل پزشکی منجر به فوت ایشان نبود، به همین جهت منجر به اعتراض اولیای دم شد.
دادستان بوشهر در خصوص موضوع و حواشی پیش آمده نصب تصاویر برخی سران فتنه در دانشگاه های استان گفت: اگر نصب این تصاویر به معنای تبلیغ علیه نظام باشد برخورد خواهیم کرد.
وی همچنین درباره دعوت از برخی سخنرانان حاشیه دار برای سخنرانی در دانشگاه ها گفت: اگر افرادی که وارد استان برای سخنرانی در دانشگاه و یا سایر مراکز دعوت می شوند دارای حکم محرومیت از طریق محاکم قضایی باشند اجازه سخنرانی به آنها نمی‌دهیم اما اگر این افراد فاقد حکم باشند نباید از خطوط و قرمز نظام بگذرند که اگر از خطوط قرمز گذشتند بر علیه آنها اعلام جرم می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت:سال گذشته کل پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا و شوراهای حل اختلاف استان بوشهر ۲۵۷ هزار و ۴۲۲ مورد بود که از این شمار ۲۱۴ هزار و ۲۸۲ پرونده مربوط به دادگستری و ۴۳ هزار و ۱۴۰ مورد ورودی شوراهای حل اختلاف است.
وی یادآورشد: در این مدت ۲۱۰ هزار و ۸۸ پرونده در دادگستری ها و ۴۳ هزارو ۸۰۱ پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است که ۶۶۱ فقره پرونده از موجودی سالهای قبل است.
جمادی گفت: استان بوشهر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد و در زمینه جلب حقوق شهروندی نیزپیشرو است.
وی در باره نبود کارت خوان در مطب پزشکان گفت: کارت خوان داشتن و یا نداشتن مربوط به مدعی العموم نیست تاکید مدعی العموم براین است که برای روان سازی امور دستگاه کارت خوان در مطب ها باشد.
یکهزار و ۹۶۷ هکتار از زمین‌های ملی این استان که سال گذشته به شکل‌های مختلف توسط سودجویان تصرف شده بود از تملک آنان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

nashast dadgostari 1nashast dadgostari 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group