پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

آخرین اقدامات کاروانسرای شهر دالکی در نکوداشت روز خبرنگار توسط شهردار دالکی مطرح شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب غلامحسین پناه رئیس شورای اسلامی شهر دالکی در خصوص روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران طلایه داران جلوه آگاهی و زبان گویای مردم و پلی ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که خبرها را طور صحیح به مردم منعکس می کنند. شورا نیز شما خبرنگاران را عضوی از خود دانسته و حمایت خواهد کرد.
وی درخصوص مبنای کارکرد شورا بیان کرد: شورا مبنای کارکرد خود را بر اساس مسائل اجتماعی،فرهنگی و ورزشی قرار داده است و اگر چه شورا ها دچار تحولات سیاسی شدند ولی هرگز اصالت خود که خدمت بی منت به مردم است فراموش نخواهند کرد.
وی اضافه کرد: اعضای شورای پنجم شهر دالکی از تبدیل شورای شهر به شورای شهرداری جلوگیری کردند زیرا معتقدیم که شورا باید در راستای عمل به وظایف خود از جایگاه و حقوق مردم دفاع کند و اگر تبدیلی صورت گیرد از این عمل باز می ماند و تا کنون عهد خود را نشکسته ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر دالکی بیان کرد: چند رویکرد مبنای کار شورای پنجم بوده است که اعم از پاسخگویی، شفافیت،شهروند داری و وحدت می باشد و طی این مدت ۵۱ جلسه برگزار و بیش از ۴۵۰ مصوبه داشته ایم که خروجی آن را می توانید در شهر ببینید.
رئیس شورای اسلامی شهر دالکی عملکردهای شورای پنجم را این گونه عنوان کرد:سنت شکنی و انتخاب شهردار بومی، برگزاری مراسمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ۲۰ میلیون هزینه در زمینه های مذهبی، ۲۵ میلیون به هیئت های ورزشی، ۱۳ میلیون کمک به یادواره شهدا در سال گذشته، نصب تصاویر شهدا در بلوار امام حسین(ع)، ساماندهی آرامستان بر مبنای حدود ۱۰۰ میلیون و بهره برداری در سال جاری، تدریس کلاس های درسی و ایجاد وسایل گرمایشی و گرمایشی، تجهیز سالن ورزشی به سیستم خنک کننده با همکاری اداره ورزش شهرستان که در مجموع ۴ استادیوم با حدود ۱۵۰ میلیون اعتبار، ایجاد کانال های آبی نخیلات برای کشاورزان که در دست اقدام است، نوسازی آب شرب شهر و مجوز ساخت سه دستگاه پانسیون برای امورات اداری مرکز بهداشت.


اکبر صابری مشاور استاندار بوشهرضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد: مقام خبرنگار را ارج می گذاریم. خبرنگاری کاری بسیار سخت، فنی و کاملا حرفه ای است و کسانی وارد این عرصه می شوند که تهدید ها و خطرات بسیاری را به جان خریده اند.
وی شورای شهر و شهردار دالکی را شایسته تقدیر دانست زیرا که در بسیاری موارد از اولین ها بودند همچون برگزاری این نکوداشت خبرنگاران.
وی بیان کرد: شهر دالکی در کلیپ معرفی شهر به خوبی معرفی نشد چرا که شهر دالکی به لحاظ مولفه های مدنی(آب، راه، مدرسه و بهداشت) از قدیمی ترین منطقه دشتستان بعد از شهر برازجان بوده است و علاوه بر این جاده اتصالی بوشهر به شیراز از دالکی عبور میکرده و به همین منظور دریچه ورود فرهنگ در این شهر بوده است. لوله کشی آب دالکی قبل از استان صورت گرفته و به لحاظ مدرسه از سومین مدارس در شهرستان دبستانی به نام کوروش،از لحاظ بهداشت و درمان نیز از برترین ها و همچنین ایجاد اولین پمپ بنزین بعد از استان در شهر دالکی را عنوان کرد.
وی در خصوص روز خبرنگار دو نکته را بیان کرد: اولین نکته را نداشتن و پایین بودن ظرفیت نقدپذیری در مسئولان اجرایی دانست و اینکه در روز خبرنگار مسئولان باید از خبرنگارانی که به نحو شایسته از آن ها نقد کرده اند قدر دانی کنند و دومین نکته را تشکیل کمیته ارزیابی تعامل مدیران با رسانه ها مطرح کرد که طی جلساتی با استاندار مصوب بر اضافه شدن آیتمی برای تشکیل کمیته تعامل مدیران با رسانه شد که در این کمیته تعامل مدیران به صورت جدی ارزشیابی و امتیاز بندی حتما لحاظ خواهد شد.


شهردار دالکی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار بیان داشت: بر این باورم اگر پیشرفتی در جامعه ای صورت گیرد مدیون خبرنگاران است. وی جهت تاکید حرف مشاور استاندار گفت: اعتراض بخشی ازدموکراسی است و اگر نقدی صورت نگیرد پیشرفتی نخواهیم داشت.
وی در خصوص عملکردهای شهرداری از وجود سه پروژه در هفته دولت خبر داد که شامل بوستان ولایت چهار هزار موزائیک فرش خیابان غدیر و احداث دیوار حفاظتی خبر داد و از لحاظ عمرانی در سال جاری نوسازی بلوار امام حسین(ع) در ورودی شهر به طول هزار و هفتصد متر، ساماندهی ورودی شهر به جهت قرار داشتن در راس ورودی استان و آسفالت خیابان معلم شمالی را مطرح کرد و برای پیشرفت بیشتر علاوه بر اقدامات عمرانی انجام اقدامات فرهنگی را لازم دانست.
شهردار دالکی در خصوص آخرین اقدامات کاروانسرای شهر دالکی اظهار داشت: اداره اوقاف و اداره میراث فرهنگی بر این باورند که کاروانسرا متعلق به آن هاست و ما بلاتکلیف مانده ایم و در این خصوص نیز چندین بار مراجعه کردیم و در گفتگو با مدیرکل اداره اوقاف نبودن اعتبارات لازم را بیان کردند.
شهردار دالکی اضافه کرد: اگر املاکی همچون کاروانسرا را اداره اوقاف بخواهد مدیریت کند تا چند سال آینده آثاری از آنها به جا نخواهد ماند.


فاطمه کرم پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص روز خبرنگاراظهار داشت: رسالت اصلی خبرنگار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه، زبان گویا و نگهبان منافع عمومی جامعه است. خبرنگاران وظیفه خطیر و راه پرفراز و نشیبی را بایستی طی کنند ک هیچ جامعه ای به دموکراسی و پایداری نمی رسد مگر اینکه خبرنگارانش آزاد باشد و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه مستقل باشند و وابستگی به دولت خبری برای رسانه محسوب می شود.
وی وظیفه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد را حمایت رسانه و پرورش هرچه بهتر تا بتوانند اثربخشی مثبت را در جامعه داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر خاطر نشان کرد: در حال پیگیری و راه اندازی حوزه مطبوعات در استان هستیم و از تمامی خبرنگاران را به عضو شدن در خانه مطبوعات دعوت کرد چرا که اطلاع رسانی ها و مزایایی را در برخواهد داشت.

khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1khabarnegar dalaki 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group