پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

آئین رونمایی از مجموعه شعر آفتاب دربند اثر شاعر گرانقدر مینا درعلی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب این مراسم در کافه آوان و با همکاری جلسه ادبی آوان برگزار شد.
جلسات ادبی آوان از بدو تاسیس کافه زیرنظر علیرضا عمرانی و امید غضنفر هر سه شنبه برگزار می شود.
در جلسه رونمایی کتاب شعر آفتاب دربند،دکتر علوی پیرامون ساختار شعر و تصویرهای ثابت و متغیر صحبت کرد و مجموعه شعر درعلی را سرشار از تصویر های بکر دانست.
علیرضا عمرانی پیرامون زبان و لایه مندی شعر صحبت هایی ارائه نمود و بیان داشت: مجموعه آفتاب در بند فاقد رویکرد صرف زبانی و ایجاد لایه مندی های ناب زبانی است اما ضمن شمردن تصاویر بکر مجموعه آنها را عامل جذابیت و کشش مجموعه دانست.
سارا مویدی از دیگر سخنرانان این آئین مجموعه شعرآفتاب را یکدست دانست و گفت: این مجموعه فاقد تفکرات فمنیستی است.
وی تصریح کرد: عامل زمان در شعرهای مینا دُرعلی کم رنگ است و گویا شعرها در یک زمان متوالی نوشته شده است.
دکتر رئیسی بود به لایه های فکری و تصویر های ناب مجموعه اشاره کرد و گفت: این مجموعه از آن دست اشعاری است که می توان در زمره شعرهای قابل اعتنا گذاشته شود که قابلیت های تصویری قابل توجهی دارد.
در ادامه صالح دروند،ابوالقاسم ایرانی،فرح راورد شیری،سایه درختیان و مرتضی زند پور به شعر خوانی پرداختند و در نهایت باحضور دکتر معتمد و خانم صمصامی مدیر کافه از کتاب مجموعه شعر آفتاب دربند رونمایی شد.
مینا درعلی بعد از این آئین با خواندن شعری از مجموعه هایش گفت: چاپ مجموعه داستانهام در دست اقدام است و کسانی که روی مشوق من در این راه بودند اغلب دوستهام بودند و همچنین جلسات ادبی در جوار اساتید بزرگواری چون استادغضنفر،استاد معتمد ،عمرانی ودیگر اساتید کمک شایانی بمن کرده است.

dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1dorali 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group